گروه سرمایه گذاری توسعه صنعت کوثر صبا

حضورهلدینگ کوثر صبا در دومین مدرسه جهانی مالکیت معنوی

دومین دوره آموزشی سازمان جهانی مالکیت معنوی “وایپو” در ایران با موضوع مالکیت معنوی تحت عنوان “مدرسه تابستانی وایپو-ایران 2023″، صبح یکشنبه 23 مهرماه با حضور نماینده منتخب بنیاد شهید وامور ایثارگران (ازهلدینگ کوثر صبا، زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر) به همت مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آغاز می گردد.

 

به گزارش روابط عمومی هلدینگ کوثر صبا؛ این نخستین حضور نمایندگان سازمانی در دوره های آموزشی سازمان جهانی مالکیت معنوی “وایپو” در ایران می باشد.

 

دومین دوره مدرسه تابستانی وایپو-ایران تا ساعتی دیگر طی مراسمی در محل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری “محمدعلی زلفی‌گل”، معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور “حسن بابایی”، سرپرست برنامه آکادمی وایپو “مارتا چیکوور”، و جمعی از متخصصان حرفه ای داخلی و خارجی  درکنار مدیر برندینگ، امور بین الملل و روابط عمومی هلدینگ کوثر صبا افتتاح می گردد.

 

با توجه به برگزاری موفق اولین دوره مدرسه تابستانی وایپو-ایران 2022، در شهریور ماه سال گذشته، مباحث آموزشی دومین دوره این مدرسه به موضوعاتی چون “ثبت اختراع و نوآوری”، “سیستمهای ثبت بین المللی”، “کپی رایت وحقوق مربوطه”، “علائم تجاری”، “آینده حقوق مالکیت معنوی”، “مالکیت معنوی به عنوان دارایی کسب و کار”،”چالشهای جهانی مالکیت معنوی در عصر حاضر”، و”اجرای مالکیت معنوی” خواهد پرداخت و روز 3 آبان ماه سال جاری در تهران به کار خود پایان خواهد داد.

 

شرکت توسعه صنعت کوثر صبا به اختصار “هلدینگ کوثر صبا”، از شرکتهای زیر مجموعه سازمان اقتصادی کوثر (بازوی اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران) است و دارای 8 شرکت تابعه فعال در زمینه های تولیدی، صنعتی و کشاورزی می باشد؛ شرکت سیمکات تبریز در آذربایجان شرقی(با نیم قرن تجربه در تولید انواع سیم و کابل)، شرکت جمکو در خراسان رضوی(تولید کننده انواع ماشین های الکتریکی جوین)، شرکت شهاب در تهران (قدیمی ترین تولید کننده لوازم صوتی-تصویری و خانگی در ایران) ، شرکت کارخانجات پنبه و دانه های روغنی خراسان در نیشابور خراسان رضوی (با نام تجاری “لیفود” و نماد معاملاتی بورسی “غدانه”)، شرکت کشت وصنعت خاوردشت در گلستان (با نام تجاری “جهان بانو”) و شرکت صنایع غذایی کوثر به چین سامین درخراسان رضوی (تولید کننده انواع کنسرو / بدون استفاده از مواد نگهدارنده و با نام تجاری مانیلو) و همچنین شرکت توسعه انرژی کوثر (با نام تجاری نورتک) در اصفهان از جمله شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ کوثر صبا می باشند.

 

سازمان جهانی مالکیت معنوی با نام اختصاری «WIPO» یکی از آژانسهای تخصصی سازمان ملل است که با امضای توافقنامه‌ای در استکهلم در سال ۱۹۶۷، جهت تشویق آثار خلاقانه و در راستای حمایت از مالکیت معنوی در جهان، در ژنو تأسیس شده است. درحال حاضر، ۱۹۳ کشور جهان، عضو این سازمان هستند و ایران از چهاردهم مارچ 2002 (23 اسفند 1380) به عضویت این سازمان جهانی در آمده است. سازمان جهانی مالکیت فکری، دارای دو رکن اصلی، «مالکیت صنعتی» (پتنت، نشان‌های تجاری و طراحی‌های صنعتی) و «کپی‌رایت» (آثار ادبی، موسیقی، هنری، عکاسی و زمینه‌های صوتی و تصویری) است. به طور کلی می‌توان گفت هدف اصلی این سازمان حمایت از مالکیت فکری در سطح جهانی و انتقال فناوری از طریق هماهنگی با کشورهای مختلف و همکاری با سازمان‌های بین‌المللی مربوطه است. در رتبه بندی سال 2013 تامین حقوق مالکیت فکری، کشور فنلاند بهترین عملکرد و کشور یمن ضعیف‌ترین عملکرد را داشته است. مدیرکل قبلی وایپو، از سال  2008 تا 2020، «فرانسیس گری» (Francis Gurry) بودو پس از وی، «دارن تانگ» (Daren Tang) سنگاپوری، این سمت را بر عهده گرفت و کار خود را از ابتدای اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز نمود.

 

SN/SN/SN

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

کلیه حقوق متعلق به شرکت سرمایه گزاری توسعه کوثر صبا می باشد. طراحی سایت و سئو : وب نگاران پارسه