گروه سرمایه گذاری توسعه صنعت کوثر صبا

رشد 410 درصدی صادرات سیم و کابل ایرانی

میزان صادرات شرکت سیم و کابل تبریز (سیمکات)، از شرکتهای تابعه هلدینگ کوثر صبا(زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر)، در 8 ماهه نخست سال مالی 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل، 410 درصد رشد در مقیاس ریالی داشته است. آفریقا و ارمنستان، مقصدهای جدید صادراتی محصولات سیمکات می باشند.

 

به گزارش روابط عمومی هلدینگ کوثر صبا، به نقل از گزارش پایش هشت ماهه اول سال مالی جاری شرکت سیم و کابل تبریز (سیمکات)، میزان کل صادرات این شرکت در نیمه نخست سال گذشته، 1.348.796 متر به ارزش 1.499.449 میلیون ریال بوده که این میزان در نیمه نخست امسال به 5.536.739 متر به ارزش 3.548.428 میلیون ریال رسیده است که به ترتیب رشد صادراتی حدود 410 درصد در مقیاس متری و 237 درصد در مقیاس ریالی را برای این شرکت رقم زده است.

 

 

این شرکت در طی مدت مذکور با انجام 60 فقره اظهارنامه صادراتی به تناژ 2334 تن داشته که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته (38 فقره)، 30 درصد به لحاظ ارزشی و 10 درصد به لحاظ تناژی افزایش داشته است.

 

آفریقا و ارمنستان اخیرا در کنار ترکیه ، عراق و آذربایجان در زمره مقاصد صادراتی مفتول آلومینیوم (9.5 میلی متری) و سایر محصولات تولیدی این شرکت قرار گرفته اند. عراق نیز اخیرا از مقاصد جدید صادراتی مفتول مس و گرانول این شرکت شده است.

شرکت سیم و کابل تبریز (سیمکات)، به عنوان تنها کارخانه در صنعت سیم و کابل کشور با امکان ساخت تمامی مواد اولیه، از شرکتهای تابعه هلدینگ کوثر صبا (وابسته به سازمان اقتصادی کوثر)، بزرگترین هلدینگ چند منظوره ی اقتصادی؛ بازرگانی- تجاری، تولیدی-صنعتی و کشاورزی خدماتی کشور، می باشد که محصولات خود را با نام تجاری “سیمکات” به بازار عرضه می نماید.

 

سیمکات با مجموع ظرفیت تولیدی سالانه بیش از 35 هزار تن و بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا ، به تولید سیم و کابل، مفتول مسی و آلومینیومی، گرانول مطابق با استانداردهای معتبر بین المللی و قابل رقابت با نمونه های خارجی می پردازد.

 

محصولات شرکت سیمکات که در صنایع مختلفی همچون صنایع معدنی، سیمان، فولاد و ذوب آهن؛ صنایع شیمیایی، نفت، گاز و پتروشیمی؛ صنایع دریایی، نیروگاه ها، آب، فاضلاب و آبرسانی؛ صنایع دفاعی؛ غذایی؛ کشاورزی و کلیه کارخانجات تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد، تاکنون به کشورهای ترکیه، عراق و افغانستان، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان، بورکینافاسو در غرب افریقا صادر شده است.

 

SN/SN/SN

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

کلیه حقوق متعلق به شرکت سرمایه گزاری توسعه کوثر صبا می باشد. طراحی سایت و سئو : وب نگاران پارسه